divendres, 23 de març del 2012

Més classes

Ja no sé per quina sessió vaig.
El que si sé és que ahir vaig fer mooltes actuacions noves sobre la tauleta de sempre:
1) Acabar de posar goma-laca (sobretot al calaix i a la porta que duen menys capes).
2) Enganxar una fusta travessera sota la fullola superior, que un bon dia va saltar i no teníem massa clar d'on havia sortit però vam concloure que allà era un bon lloc. Primer, amb cola d'impacte (recordem que s'ha de deixar assecar abans d'unir) i després amb dos clauets que em van costar deu i ajuda (Manel's reference) clavar-los. Conclusió: la forma i mida del martell importen, ja que picar amb el meu, més petit i més arrodonit era un suplici, i amb un amb base més gran i quadrada que em van deixar, va acabar sent un plis-plas.
3) Pintar amb un rotulador "corrector" de fusta fosc sobre els puntets de macilla que tapen els forat de corcs.
4) Posar cera dura (unes barres de colors) dins les esquerdes (en tenia un parell de laterals). Aquesta cera s'escalfa amb un encenedor, es treu un trosset, es fa un xurro (com si juguéssim amb plastilina) i s'ascampa apretant dins l'esquerda. Mireu la foto. El proper dia, amb cera (típica llauna que posa cera d'ebanista, 5€ aprox a Cal Vicentó) amb la qual cobrirem tot el moble per protegir-lo, aconseguirem desfer el sobrant de cera dura i que amb un drap de cotó marxi fàcilment.

pd: Ahir vaig descobrir un altre material. El feien servir unes companyes. Es tracta d'un Enduridor de fusta de la marca Xylazel. Diria que l''aplicaven dins els forats dels corcs ja "desinfectats" per tal de, com diu el nom, enfortir aquelles zones com les potes, on la fusta s'havia fet malbé molt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada